20.4.08

Verne i jo


Podria dir moltes coses sobre Jules Verne, però excediria la capacitat d'aquest post.
Verne, ha estat, com el gran Poe, un referent per a mi des de molt jove.
De Verne, jo en destacaria quatre obres, per l'impacte que em van causar quan les vaig llegir: "20.000 leguas de viaje submarino", "Viaje al centro de la Tierra", "Miquel Strogoff" i "De la Tierra a la Luna".
Podrien ser aquestes o tantes d'altres, però quan un llibre t'impacta quan éts molt jove, crea en tu una estranya i íntima relació que no sabries explicar però que et marca profundament, i és per això que cito aquestes quatre obres de Verne.
Ho confesso: sóc deutor de Verne i comparteixo amb ell una mateixa concepció del món que ens uneix fraternalment més enllà de l'espai i del temps.
La meva passió pel mar té molt a veure amb el capità Nemo i el Nautilus, igual que, rendit admirador de la ciència ficció i de la conquesta de l'espai, no us ha de semblar estrany que aquesta dèria tingui com un dels seus punts de partida el viatge d'Ardan, Barbicane i Nicholl la Lluna en una novel·la que, pels que saben del que estic parlant, és una serendipia de manual.
I què dir de Miquel Strogoff!. Potser llegint aquell llibre, es va despertar en mi la meva filiació eslavòfila que m'ha acompanyat tota la meva vida i que em projecta, en el terreny més íntim i personal, vers un desitjat futur cada cop més proper.
No voldria acabar aquest post sense parlar d'Islandia. Un dels meus Paradissos Perduts.
És cert. Amb Verne, vaig aprendre a estimar aquell país que he tingut el goig de visitar més d'un cop i que és un dels llocs on penso tornar en el futur.
Recordo encara en un dels meus viatges a aquell estrany paradís volcànic, la meva estada durant tres dies al Snaeffels, acompanyat pel llibre de Verne i esperant, en la solitud d'aquell impressionant i misteriós paratge descobrir gravades a la pedra el missatge del savi Arne Saknussem que em portés, a mi també, al centre de la Terra:
"In Sneffels Joculis craterem quem delibat Umbra Scartaris Julii intra calendas descende, Audax viator, et terrestre centrum attinges. Quod feci, Arne Saknussem" .


Per saber més sobre Verne:





No hay comentarios: